joi, 9 iunie 2011

Publicitate! Promovarea agresiva a medicamentelor!

Publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori prin mesaje mai mult sau mai putin sugestive, acaparante si inovatoare. Scopul direct al acestor mesaje este stimularea dorintelor potentialilor clienti si formarea unor asocieri pozitive in legatura cu compania si produsul promovat.Acest scop este atins prin folosinta metodelor de manipulare publicitara, mai mult sau mai putin subtile.

Reclama este vazuta ca o parte constituenta a strategiei de promovare a fiecarui produs in parte. Firmele nu trebuie sa se limiteze la oferirea bunurilor sau produselor de calitate. Ele trebuie sa informeze consumatorii in legatura cu avantajele sau dezavantajele produselor promovate.

Fiecare companie care comercializeaza produse trebuie sa utilizeze in mod corespunzator instrumentele de promovare in masa: ziare, reviste, programe de radio si televiziune, internet si afise publicitare.


Aceasta imagine foloseste atat o imagine, cat si un slogan ingenios de promovare a acestui medicament. Mesajul transmis de imagine are menirea de a atrage atentia publicului consumator si de a spori comercializarea acestui produs.

Aspirin Plus C garanteaza prevenirea unei posibile viroze si tratarea in timp util a acesteia. Elementele cheie ale acestui afis publicitar il reprezinta dinozaurul, deoarece acesta nu isi gaseste un corespondent in realitatea actuala. Acest fapt este asociat cu competenta medicamentului care, daca ar fi fost existent in era dinozaurilor, ar fi putut impiedica disparitia speciei.

Pe langa faptul ca sloganul, ,,Ar fi cu noi si azi, daca n-ar fi racit in epoca de gheata.", este extrem de convingator si creativ, denota si un caracter umoristic. Scopul investitiei in acest afis publicitar este acela de a spori atat vanzarea, cat si popularitatea produsului promovat si a marcii respective.

Reclama releva numai avantajele acestui produs medicinal, trecand sub tacere eventualele slabiciuni, contraindicatii sau efecte adverse.

Comentariu - semiotica publicitatii
Ioana Marginean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu